tisdag 6 september 2011

Första veckan av orientation.

Oj vad tiden går och jag hinner inte ens ta mig tid att sätta mig och skriva ner några rader om vad som händer här. Men nu så! Andra veckan av orientation är långt ifrån lika fullspäckad som förra var, så nu ska jag berätta lite om vad som händer. Det är fint här och jag börjar till och med få hyffsad koll på vart de olika byggnaderna ligger. Än så länge har jag inte kolkat in huset där jag kommer ha de flesta föreläsningarna men jag har nog tid för det senare. Om inte annat kommer jag ju vara där de närmaste månaderna så jag lär mig nog till slut.

Förra veckan var sannerligen intensiv. Så pass intensiv att mitt immunförsvar inte riktigt hängde med. Därför åkte jag på feber och förkylning. Men inte kunde jag missa något, så det var bara att ta en ipren och traska iväg till de olika sakerna som hände. En del var sjukt tråkigt (som det i vanlig ordning brukar vara..) medan en del var välbehövligt att få reda på. Är nöjd med första veckan! Träffar fortfarande nya människor varje dag och jag tycker massor om det. Börjar känna mig mer och mer bekväm med engelskan och det är skööönt! Jag tänker att när man börjar ställa en motfråga när amerikaner undrar hur det är idag, då börjar man komma in i det. Och det har jag börjat med nu, yey! Det är lustigt att man märker att de inte alls förväntar sig en motfråga, så där bjuder jag på en liten överraskning.

I lördags åkte vi ner till stan för första gången, Denver är en jättefin stad! Jag tycker redan mycket om den även om jag bara varit där en gång än, men det kommer sannerligen bli fler gånger. Vi tränar gratis på deras gym här, så det tänker jag börja med så snart halsen känns bättre. Så imorgon åker vi nog ner till stan en sväng för att köpa lite mer träningskläder, himla bra med ombyte (med tanke på att det kostar per tvättmaskin och torktumling.. det är inte för inte man håller i sina pengar ;)) De har även en stor simbassäng som vi får använda gratis, perfekt! Nu är det bara att komma in i de bra rutinerna (som sannerligen inte infunnits under de senaste tre veckorna.)

Söndagen fick bli något lugnare, vilket var behövligt! Trots att vi var lediga gick vi upp tidigt för att hinna med frukosten i matsalen. När vi kom dit märkte vi att det inte alls serverades frukost just då, så det fick bli en promenad till Starbucks och köpa frulle, mmm! På eftermiddagen blev det en cykeltur till Washington Park, som ligger i närheten av skolan. Där var vi ett gäng som spelade volleyboll, det är sååå kul! Än i dag känner jag av det i benen, men det är så värt det. Jag ska kolla upp om det finns något amatörlag på skolan, som kan tänkas behöva förstärkning, det vore awesome! Så där, nu har ni fått en liten uppdatering om vad som händer på andra sidan vattnet. Nu ska jag ta och svira om och upptäcka några andra kvarter i närheten av skolan. Det är dags för promenad! Vi hörs snart igen.

1 kommentar:

  1. Åh tänk vad nice med gratis gym och sim! Varför har inte vi det!?!?!! Hade ju vart asking! och wolleyboll och grejer! fan vad du verkar du ha det riktigt bra Majsan! Längtar tills vi kan prata, Själv ska jag snart ner på jobb på konsum i norrstrand itre timmar. Robin är som sagt på väg hit och ska köra mig ner. Spännande vardag jag lever i haha.. Just ja jag och klara ska koka ingefärspäron idag också! Det ska bli mumsigt!

    Saknar dig som faen!

    Lev livet åt mig med och ha det bästaste bäst!!!! Kramar!

    SvaraRadera