söndag 25 september 2011

Söndagstankar.

Ännu en vecka är snart till ända. Tänk vad fort tiden går! Nu har jag varit här i 6 veckor. Hoppas inte ni tycker att jag tjatar om hur länge jag varit här, men det är bra sätt för mig själv när det känns trögt och förstå att tiden faktiskt går ganska fort. Jag har förstått nu att de närmaste veckorna mest kommer innehålla skola men så får det vara, det är ju faktiskt därför jag är här. Jag har jobbat på mina inlämningsuppgifter den här helgen. Tre stycken för att vara exakt. Försöker ha lite framförhållning, så att jag inte behöver sitta sista stunden. Det har funkat hittills! Nu ska jag ta och läsa ett andra kapitel inför en kurs imorgon. Det braiga är att jag fortfarande tycker att flera kurser är väldigt intressanta och jag jobbade på bra med mitt bra på föreläsningarna förra veckan, men den här veckan måste jag nog jobba på ännu mer. Det är ett bra sätt att träna språket på!

I torsdagskväll var jag iväg på audition för en liten sånggrupp som de har här. Jag fick reda på att de bara är tio stycken så jag förstod att det inte skulle bli lätt att få en plats eftersom det aldrig varit så många som sökt. Så fort jag kom in i musikhuset infann sig en härlig känsla, jag vill sjunga eller spela flöjt eller vad som helst! Jag sjöng iallafall för dom och det gick bra, men tyvärr blev det ingen plats för mig. Det gjorde ändå inte så väldigt mkt. Nu har jag iallafall lite mer tid för annat som jag vill göra. De kommande veckorna har jag ju faktiskt saker att se fram emot. Nu till veckan kommer två kompisar till Denver- så roligt att träffa någon hemifrån även om det är konstigt! Sen har jag en konsert och födelsedag att se fram emot så klart. I slutet av oktober kommer Ida och Mikael och det ska bli så kul. Vi har köpt biljetter nu, så den 28 okt ska vi se Colorado Avalanche mot Edmonton. Det blir spännande!

Efter att de åkt hem är det inte många veckor kvar i skolan och det är säkert många timmar som kommer gå åt till det sista innan sluttentor. En del att se fram emot helt enkelt! Och det som gör att det känns lättare, det är att jag har världens bästa som väntar på mig hemma. Jag pratar så klart om DIG!

Nu ska jag samla ihop huvudet och plugga en stund, sen blir det nog en promenad för att avsluta en bra helg! Ha en fin vecka. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar