måndag 12 september 2011

Första skoldagen.

Nu har ännu en vecka gått, och därmed har jag varit i Staterna en månad. Även om den här veckan varit lugnare och det varit mindre att göra och mer tid att längta hem har ändå en vecka med nya spännande upplevelser passerat. I fredagas kväll var vi på en baseboll match, så nu kan det bockas av från listan med saker som ska göras medan man är här. Det var sjukt svårt att förstå sig på reglerna men jag gjorde iallafall ett försök i början av matchen, men sen tröttnade jag faktiskt lite. Skulle man ha intresse för att lära sig reglerna är det säkert inte omöjligt! Tyvärr förlorade The Rockies, men det var en trevlig kväll iallafall.

I lördags åkte vi till IKEA! Härligt! En månad i USA och det kändes som att det var dags för ett besök där. Det var konstigt att se alla svenska namn på sakerna, men förklaringar på engelska och alla runt om en pratade engelska. Ja, det var märkligt. Våra brittiska vänner tyckte det var aningen märkligt att de var på IKEA i USA tillsammans med två svenska tjejer. Vi började turen i restaurangen och beställde köttbullar och mos, det var mumsigt! En stor anledning till varför vi åkte dit var egentligen för att jag och Carolin ville undersöka om det möjligtvis skulle finnas Marabou att köpa där, tyvärr var det inte så. Vi fick köpa med oss lite IKEAchoklad istället, det funkade det också faktiskt! Jag köpte även med mig en påse frysta svenska pannkakor, tänk vad det finns bra grejer. Jag har ju inga grejer att laga med här, eftersom jag äter i restaurangen varje dag, men om man missar middagen någon är det ju perfekt att slänga in några pannkakor i micron och äta med lingonsylt (!) som jag också införskaffade. När vi kom hem gick jag och en tjej till och simmade några längder i simhallen. Dagen avslutades med en riktig tjejfilm, en bra dag helt enkelt!

Söndagen var väldigt lugn, dammade av och plockade på rummet mest och försökte styra upp det sista med kurserna, det sista gick väl så där men jag försökte iallafall.. Det blev även en tur till gymmet där jag överraskade mig själv ordentligt! 20 min cross-trainer, sen sprang jag 25 min på löpbandet - i sträck! Det var fantastiskt kul att det gick så bra. Försöker få lite rutin på träningen nu så att jag kan göra det när jag har lite för mycket tid över, om det nu kommer hända när skolan väl drar igång.

Idag är det alltså dags för första skoldagen, anledningen till att jag är här. Jag börjar bli lite smånervös, men mest beroende på att jag inte är registrerad för några av kurserna utan jag måste gå dit och prata med lärarna och höra om jag kan få vara med. Tycker att det är konstigt, men jag hoppas så klart att det funkar, för jag vill börja nu! Jag ska väl ta och göra mig iordning och packa Kånken så att jag är redo att ge mig av för 3 kurser på 6 timmar. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar