tisdag 13 september 2011

Trött.

Ja, nu är jag trött. Inte fysiskt men på en hel del annat. Igår var första dagen i skolan och det gick faktiskt bra tycker jag. Det kommer bli otroligt mycket att göra, så det känns som att jag bara kommer läsa de kurser som jag verkligen behöver och så länge som jag kan få skippa engelskakursen (som jag inte tycker jag behöver!) så hoppas jag att det ska bli bra. Det är skönt att det har dragit igång!

Men när jag vaknade i morse och skulle kolla vart jag skulle gå idag, upptäcker jag att en lärare har sagt  fel tid till mig, så nu har jag missat hans och jag måste gå på en annans nu och fråga om det är okej att jag är med där istället. Vad har dom för system här?! Är det inte lättast att ansöka om kurser och sen får man reda på om man är antagen eller inte, men nej då, här ska vi gå runt till dom och be om underskrifter för att sedan gå och fixa registrering själv. Jag tycker inte om det. Inte idag iallafall!

Det blir inte bättre när jag inser vad det är för frukost jag äter varje morgon och som det är tre månader till som jag ska äta det. Microgröt (utan salt!) och jag äter med en rosa plastsked som jag fick på en glassbar för några veckor sedan. I början tyckte jag det var okej, men nu börjar jag fundera om det inte skulle vara värt att köpa en riktig sked. Det är många dagar kvar att äta frukost, så jag borde seriöst överväga det. Så där, nu har jag fått skriva av mig det, och nu är det dags att gå till nästa försläsning. Inget vidare bra intryck om jag skulle komma försent. Jag hoppas att den här dagen ska bli bra! Hoppas ni har det bra hemma. Tänker på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar