måndag 29 augusti 2011

University of Denver.

Då var jag här. Sitter i min säng i mitt temporära rum. Jag ska bo här tills på torsdag, då det är dags att flytta in i huset där jag ska bo resten av tiden. Det känns konstigt men samtidigt välbekant att äntligen vara här. Jag har vetat om det länge att jag ska åka hit och kollat på deras hemsida in i minsta detalj. Så mycket av det känns som att jag sett det tidigare. Som jag visste så har jag en liten klump i magen precis just nu när det är dags att sova. Så har det varit varje gång jag har kommit till ett nytt ställe de senaste veckorna. Samtidigt har det gått väldigt bra idag! Har träffat en hel del nya människor, och en hel bunt kineser! Det är nog flest utbytetsstudenter från Kina skulle jag tro. De första jag träffade var en tjej från Sverige(!) och en kille från Canada. Får se om vi kommer hänga så mycket framöver, men vi har iallafall sagt att vi ska ta sällskap till första träffen imorgon, 8.15 am. Så imorgon drar det igång! Eller iallafall första veckan av orientation, det ska nog bli bra det här. Måste bara påminna mig om att ta en dag i taget, annars blir det för mycket för lilla mig. Jag känner mig ganska liten just nu, men bara jag kommer in i det blir det säkert bra- eller jag är övertygad om det. Efter alla intryck som varit idag är jag så galet trött så jag ska lägga mig trots att det är ganska tidigt. Måste bara vänta på min roommate som jag har de kommande tre dagarna. Hon är från Japan (tror jag) och jag har ingen aning om hur man uttalar hennes namn. Kanske jag inte behöver göra heller..

Jag vill höra av er hemifrån snart! Tänker på er (a lot). KRAM

1 kommentar:

  1. HEjsan vännen! Spännande att läsa din blogg och hur du känner inför allt! Jag är säker på att det kommer gå galant! När är du inne på skype? Jag kommer inte ihåg vilken tidskillnad det är, men ikväll från 18 och framåt har jag kvällskurs så antingen efter nio ikväll eller innan 18 svensk tid kan vi prata på skype om det funkar för dig med tider och så! =)
    Ha det bäst! Love ya! <3

    SvaraRadera