måndag 22 augusti 2011

Äventyr i NY.

Tänk att det kan finnas så mycket i New York som man ska hinna med när man är där. Så i måndags var alltså första heldagen i NY. Och heldag är verkligen vad man kan kalla det! Vi gick över 20000 steg den dagen, om stegräknaren fungerade korrekt. Vi gick iallafall otroligt mycket! Traskade längs Broadway till nedre Manhattan. Där tog vi Staten Island färjan för att se Frihetsgudinnan (vilket man "måste" göra när man väl är där). Vi åkte förbi, knäppte några kort, gick av färjan och på igen. Det var snabbt avklarat och kanske inte lika häftigt som jag först trodde. Kanske beror det på att vi redan innan visste hur den skulle se ut, vad vet jag.

På tillbakavägen handlade vi våra första par Converse, de kostade knappt 300(!). Vilket fantastiskt pris! Det blir säkert fler medan jag är här. Det gäller ju att bygga upp ett litet förråd. Redan nu, efter en vecka, vet jag att jag kommer behöva skicka hem saker innan jag flyger hem. Och ändå har jag inte köpt så väldigt mycket nytt.

Tisdagen spenderade vi något närmare hotellet, dags för Times Square. Okej det var coolt att se alla stora skyltar och lampor som blinkar överallt. Måndagens långpromenad satt fortfarande kvar i benen, så lite avslagna var vi nog. Vi ställde oss i kö för att få tag i lite billigare biljetter till Broadway. Något jag verkligen ville göra när vi var där. Vi fick biljetter till Mamma Mia samma kväll, 40% billigare än det faktiska priset på ca 1000. Det var så klart häftigt att vara på Broadway- på riktigt!

Onsdagen fick även den bli en promenaddag. Hela dagen var fantastiskt varm, men vi traskade på! Vi gick förbi FN-huset och sedan vidare mot 5th Avenue. Där snackar vi exklusiva affärer! Motsatserna i NY är extrema på bara några kvarter. Vi gick mot Central Park, där vi plötsligt går förbi en Lindt choklad-affär. Vilket himmelrike för någon som älskar choklad! Okej vi köpte några kulor och gick sedan vidare till parken. Det blev en riktigt bra tid i NY, med ett tajt schema. Men har man bara några dagar får man göra vad man kan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar