söndag 14 augusti 2011

New York.

Ligger i sängen på Hotel 31 på East 31st Street, med ögonlock tunga som bly. Resan började i Karlstad igår natt och nu tvingar vi oss att vara vakna iallafall en timme till. Det kommer så klart bli lättare att orka med imorgon om vi inte vänder på dygnet alltför mycket.
Resan gick förvånadsvärt bra, det enda problemet var att jag glömde nyckeln till låset på resväskan hemma, hann inte åka hem och hämta det så det fick bli ett senare problem. När vi kom till hotellet förut hjälpte receptionisten att klippa av det, så nu är väskan fint upphävd på golvet framför mig. Annars känns det ganska konstigt att vara här. Fortfarande tänker hjärnan mest hemåt, vad klockan är där och vad som kan tänkas hända där. En viss känsla av hemlängtan har varit stor under dagen, så jag är glad att Lisa är med så jag inte känner mig helt ensam i den här stora stan.

Är väldigt glad att allt gått så smidigt. Från flygplatsen in till Manhattan med buss och sedan en kort promenad i spöregn till hotellet. Det fick bli en power nap innan vi gick en sväng till stan. Jo då, tro det eller ej, till och med jag kan faktiskt somna en stund när jag varit vaken alldeles för länge. Som sagt gick vi en sväng på stan under kvällen. Hittade ett ställe att äta på och sen kollat lite vad affärerna har att erbjuda. Är hyffsat övertygad om att jag kommer kunna få med mig något härifrån.. Nu när vi är tillbaka på rummet ska vi väl se vad vi ska lägga tid på de närmaste dagarna som vi ska spendera i NY. Hoppas allt är bra med er hemma! KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar