måndag 29 augusti 2011

Uppdatering och en bunt tankar.

Två veckor har gått- kan knappt förstå hur mycket som har hunnit passera mina ögon. Bergen ser jag nästan så fort jag tittar ut genom fönstret, det blir en vardag det också- det är säkert!

I fredags åkte vi från South Fork till Durango. En mysig stad, som vi gik runt och strosade i. Vårat uppdrag under dagen var att försöka fixa ett amerikanskt nummer till mig, så att jag har möjlighet att höra av mig till folk i detta stora land. Tyvärr funkade det inte att köpa ett SIM-kort och använda i min iphone, så det fick bli en "terrorist-telefon" från Wall-Mart istället. (Det är tydligen en sådan telefon de använder sig av och sedan slänger-eftersom den inte går att spåra, så nu vet ni det..) Sammanlagt betalade jag ungefär 250 kr för telefon och kontantkort-fantastiskt!
Lördagförmiddag spenderade jag på ett gammalt tåg i tre och en halv timme, som tog mig från Durango till Silverton. Sakta sakta tog det oss genom bergen, vackert som tusan och en lång tid att tänka på vad jag varit med om det här året. Det har hänt mer än något annat år. Antagligen ganska viktigt att påminna sig om detta när det känns tungt. Jag försöker njuta av allt nytt som händer och ta till vara på tiden och hittills tycker jag faktiskt att det gått bra!
Så nu sitter jag här, hos Dianas föräldrar i Breckenridge och ska alldeles snart åka vidare till Denver. Idag ska jag flytta till skolan, där jag ska vara resten av mina månader här. Det känns spännande och bra! Jag har alltid tyckt det varit spännande med första skoldagen, även om allt är bekant. Men den här gången är inget bekant, men en dag i taget och försöka smälta allt som händer runt mig. Hör av mig när jag slagit mig till ro på mitt nya ställe! Ta hand om er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar