torsdag 6 oktober 2011

Mmm torsdag och helg.

Äntligen är helgen här igen. Det har varit en ganska trist vecka, som till största delen har präglats av näsdukar och nysningar. Till min stora glädje börjar det kännas något bättre, så idag har jag lyckats vara på föreläsning utan att vilja gå hem och dö en stund. Eller ja, nu har jag också insett att jag har en del att pyssla med i helgen vad gäller skolan, men en sak i taget så ska det nog gå den här gången också.

Så inför helgen väntar inga värre spännande planer, eller jag har lite att se fram emot. Jag ser till att ha något varje helg, annars blir det allt vädigt långtråkigt. Men till största del plugg under dagen och på kvällen är det fri-tid. Imorgon ska vi faktiskt skippa matsalsmaten och äta ute- jag ser sannerligen fram emot detta! Det blir bra. På lördag är det då dags för seriepremiären i hockeyn. Det blev inga biljetter eftersom de var alldeles för tokdyra för en fattig student. Istället har jag dragit ihop lite folk, så det får bli öl och hockey på en bar istället. Det måste ju bara bli bra, helt övertygad om detta! Sen ska jag vika söndagen till Pluggiplugg igen..

Men en sak mitt i förkylningen har ju faktiskt hänt i veckan- vi har bokat en resa till nästa helg! Eller vi ska åka på spa i bergen. Jag längtar nåt gruvligt till detta, ska bli så skönt. Jag har ju kind of fått in det här med spa, med tanke på familjens upplevelse i början av sommaren. Ja käre tid, det var en upplevelse. Jag var bara tvungen att berätta om detta för vännerna här- hur vi gick runt i våra rockar (vad de nu hette..) och inte gjorde mkt vettigt. Men det var tydligen grejen! Och det var gott. PAPPA- var bara tvungen att bjuda de andra på berättelsen om hur du spenderade en lång stund på din behandling, med flera duschar och peeling. Som jag skrattade, det var härligt! Hoppas du inte har något emot att historien har gått vidare <3
Jag ska ta massa kort så att ni får se hur det ser ut, vill att ni får uppleva det lilla iallafall av det jag är med om.

Jag förstår att ni, speciellt familjen, måste tycka att det saknas lite gnäll från mig här på bloggen för att det ska märkas att det är jag som skriver- så  jag ville bara passa på att tala om att jag börjar få sjukt ont i mina skuldror igen! Så där riktigt bedrövligt ont som jag hade i våras (anar att det finns en mamma och pappa som vet vad jag pratar om). Antar att det beror på mkt plugg och att jag inte riktigt tänker på hur jag sitter. PAPPA (igen)- det är säkert muskeln som går ändå upp i nacken, om du vilken jag pratar om ;)

Nej, det är väl dags att dricka upp det lilla vinet som återstår i det fula plastglaset bredvid mig, för att avrunda kvällen. Imorgon är en ny dag och massa plugg, härligt!

PS. Hembiljetten är ombokad idag. Ses om två månader. Saknar er enormt! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar