måndag 31 oktober 2011

Precis just nu...

..är det bra förutsättningar för ett trevligt blogg inlägg! Känner fortfarande att jag har gjort min storasyster något besviken med min dåliga uppdaterade blogg. Som jag förklarade för henne, så måste rätta känslan för ett bra inlägg infinna sig och jag tror att det just har hänt.

Det var återigen ett litet tag sen jag skrev, men nu så har jag en del att ta upp. Min 24 födelsedag är förbi (vilket jag samtidigt kan tycka är ganska skönt). Fredagen den 21e var vi alltså och åt middag med Diana och Ben, och henns föräldrar- en mycket trevlig kväll! Teatern var också bra, så jag tror nästan inte kvällen kunde blivit så mycket bättre. Födelsedagen blev också bra, absolut. Även om det kändes konstigt att folk började gratta mig redan på fredag eftermiddag med Facebook-inlägg från Sverige. Vet att alla gjorde sitt bästa för att det skulle kännas som min födelsedag, men så klart fattades det att vara hemma hos familjen. Tror kanske inte att det kommer hända igen att jag skypar med familjen på så långt avstånd på själva födelsedagen (men så klart ska man aldrig säga aldrig). Det var kul att få prata med mormor och morfar igen. Det har jag inte gjort sen jag åkte, så det var sannerligen välbehövligt! Verkade som att familjen uppskattade det lika mkt som jag. Vi åt pannkakor till brunch och åkte till stan och shoppade på eftermiddagen. På kvällen blev det överraskningsmiddag och det var sannerligen något jag uppskattade. Ingen har överraskat mig på födelsedagen förut, jag tyckte om det! Vi sjöng karaoke och dansade hela natten. Märktes inte att jag blev en dag äldre om jag får säga det själv.

Plugget har jag inte lyckats ta ledig från utan hela förra veckan bestod av massa plugg, samtidigt som jag mer än gärna gjorde plats i schemat för umgänge med Ida och Mikael. Oj vad jag är glad att det kom och hälsade på mig, det är fint gjort. Och kanske var det precis vad jag behövde för att få lite extra energi till de kommande tre veckorna i skolan. Jag fick en känsla av hemma och det är ju det jag saknar (plus alla er så klart!), så nu är det bara att plugga på de närmaste veckorna. Jag tog iallafall lördagen helt ledigt från skolan så att vi kunde hyra en bil och åka till Rocky Mountain National Park. Även om vi inte åkte in i parken (vet inte riktigt vad vi missade..) så har vi iallafall sett skylten! Det var en lyckad roadtrip, förutom lite krångel vid återlämningen av bilen, men det kan jag spara på.. Allt löste sig iallafall till slut, vilket jag är så glad över! Nu sitter vännerna på flyget hem och jag hoppas att deras hemresa går bra. Om fem veckor sitter jag också på flyget hemåt..

Idag är det Halloween! Även om det har blivit firat hela helgen av många. Festligheterna från lördagen var mycket trevligt, även om jag undrar om tröttheten jag känner idag hänger ihop med lördag kväll. Ingen aning! Men eftersom åldern inte påverkar mig nämnvärt kan det ju inte vara så.

Idag hade jag min andra midterm, fy sjuttsingen vad mycket det var! Och massor att "gissa". Hoppas att det ska gå vägen så att det blir ett betyg som jag kan känna mig nöjd över, särskilt med tanke på att sluttentan redan är om tre veckor. Förhoppningsvis ska väl den gå bra! En sak i taget. Efter tentan var det vidare till nästa lektion, där vi hade presentation av våra uppsatser som vi lämnade in idag. Skönt att få bocka av två stora grejer idag. Men jag har fortfarande grupparbetet att gruva mig över. Vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska lyckas hitta den info som jag behöver. Har försökt få tag i gruppmedlemmarna men det verkar gå så där.

Avslutade den svenska dagen med att prata med Simon. Han gör mig glad! Ville bara passa på att tala om det här också. Nu har vi varit ifrån varandra i 11 veckor och två dagar, tiden går och det går. Har en del att göra innan jag kommer hem igen, så ni får vänta några veckor till.

Så där ja mamma, hoppas du märker att jag försökt pigga upp bloggen en aning nu, så att du ska kunna le genom hela bloggen och att du vet att jag har det bra (även om jag är så galet trött att jag bara skulle vilja sova). Hoppas ni får en fin vecka! Vi hörs snart. KRAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar