tisdag 18 oktober 2011

Tillbaka, med ett leende.

Så känns det! Har bara bra saker att skriva om och vill mer än gärna dela med mig av det.
Helgen var BRA! Fredagen tillbringades i Boulder där jag och Carolin träffade Simons lillasysters kompis, Breanna. En jättemysig tjej, som jag sannerligen kommer träffa igen. Vi åt middag tillsammans på ett fint ställe innan vi gick vidare för att än en gång lyssna på Bjärv. Inte riktigt lika bra som på onsdagen, men bara härligt att få vara där. Vi gick sedan vidare och tog en öl tillsammans med ett helt gäng som spelade tillsammans. Fick till och med dansa en schottis med en av killarna i Bjärv, det var kuuul! Dock saknade jag Simon, eftersom jag helst dansar med honom. Men det är bra att träna med andra (det säger iallafall Simon!). Vi tog bussen hem och gick sedan och tog några öl nära skolan. Himla trevligt!

På lördag morgon vid åtta traskade fyra (trötta) tjejer till spårvagnen för att åka ner till stan och hämta en hyrbil. Tänk att allt gick bra! Eller så långt iallafall.. Det tog oss över två timmar att ta oss ut ur Denver (!). Det måste vara något fel på den här stan, vi bara körde runt. Men som vi skrattade! Till slut insåg vi att vi behövde fråga, så en trevlig kille talade om vilken väg vi skulle ta. Sen var det inte några större problem. Så nu har jag kört automatväxlad bil i USA. Det var kul att köra igen! Vi kom fram till Mount Princeton och hade en underbar lördag. Vi badade i varma källor och pool, åt en fantastiskt god middag och avslutade med en kärleksfilm i stugan. Att få sova i en underbar säng, gjorde det inte sämre. Jag låg i sängen typ tolv timmar, det var gott! Men vi var väldigt trötta på söndagen iallafall, vilket var något underligt. Vi åkte iallafall därifrån och tog en annan väg tillbaka och stannade i Breckenridge och mådde gott. Sedan fortsatte resan hem och det är bara att sammanfatta helgen som sjukt bra!

Tyvärr blev det inget pluggande under helgen, så det var en lång dag igår med en hel del som skulle tas igen. Tycker dock att tentan gick helt okej idag (om jag vågar säga det, så kanske jag inte hade behövt oroa mig, men det återstår att se..) Jag firade att den var gjord med att ta en hel eftermiddag på stan! Jag tänkte att det var lika bra att passa på att handla det jag behövde för det kommer inte finnas mycket tid till shoppande de resterande veckorna. Har massor i skolan, men en dag i taget är väl en bra idé! Jag ursäktar några köp med att jag faktiskt unnat mig lite tidiga födelesdagspresenter. Tycker att jag var värd det efter den här tiden. Jag hittade ett par galet fina skor (och jag är ju något svag för skor) så dom fick det bli!

När jag kom hem tittade jag i mitt lilla postfack och där låg det ett litet brev. Jag har fått post från Simon! Blev så överraskad och nyfiken så jag fixade faktiskt inte att vänta med att öppna det. Det värmde!

På fredag ska jag och Carolin äta middag med Ben, Diana och hennes föräldrar och sedan gå på teater. Ska bli så roligt att träffa dom igen. Det var längesen nu! Och nu är det bara en vecka kvar tills Ida och Mikael kommer till mig. Jag längtar! Och jag längtar efter också, men det går bra!

For the record, jag och Thom har fått exjobb på Atlas Copco i Örebro! Så skönt! KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar