torsdag 1 december 2011

Portland.

Kan inte riktigt förstå att veckan i Oregon snart är över. Imorgon är sista dagen här och på lördag flyger jag vidare till New York. Återigen kommer jag vara i denna fantastiska stad. Och den här gången under julhandeln. Har verkligen inget speciellt som jag behöver handla, utan det ska bara bli mysigt att strosa omkring och försöka njuta sista dagarna i detta stora land.

Hade riktigt fina dagar i Bend tillsammans med släkten. De tog så väl hand om mig hela tiden och jag kunde inte haft det bättre. Vi var ute på promenader och strosade på gatorna i Bend. Väldigt mysig stad, hoppas kunna åka tillbaka. I tisdags var jag och Chuck ute och åkte längdskidor. Oj det var kul! Det är alltid jobbigare än vad jag kommer ihåg, men iallafall en helt fantastisk dag. Strålande sol och mycket snö- underbart! Jag vill så gärna bli bättre, så att jag ska kunna åka ett lopp till och det är väl lika bra att börja träna.. I onsdags satte vi oss i bilen till Portland och här är vi nu. Sitter framför brasan, men små små ögon och funderar på om det ändå inte vore skönt med en tidig kväll. Idag har jag och Sandie varit till västkusten, Cannon Beach för att vara exakt. Det var så otroligt vackert, kan inte ens beskriva med ord hur fantastiskt det var. Så om ni får chansen- åk!

Alltså, idag har jag varit så långt väster ut jag kan komma och på lördag kommer jag befinna mig så långt öster ut som möjligt. Det är så konstigt så att jag inte ens funderar över att det är en stor grej. Men tänk vad häftigt det ändå är. Det är mer än fem timmars flyg som gäller för att ta sig från Portland till New York, men det ska väl gå bra det också.

Imorgon ska Jill ta med mig och Sandie till stan och några andra fina platser i Portland som jag måste se innan jag åker vidare. Det ska bli trevligt. Det blir en tjejkväll imorgon kväll, vi tre och Jills döttrar Emma och Abby. Vi ska åka till stan och titta på julgranen i stan, gå till en chokladaffär (tjohoo!) och äta på restaurang. Det kommer att bli ett fint avslut på en fin vecka med nyfunna släktingar. Men nu får det nog räcka för ett tag med nya släktingar. Ska försöka smälta det här innan det är dags för nya bekantskaper.

Vill bara påpeka att det är fyra dagar kvar tills jag sitter på planet heeeem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar